dilluns, 6 de setembre del 2010

La terra alta

I fent honor al càrrec que jo mateixa m’he atorgat, aquí va la primera proposta:

COMARCA: TERRA ALTA
PRODUCTES TÍPICS: la vinya, les oliveres, la caça i gran varietat de cocs.
PLATS TÍPICS:
Plats de caça com el conill amb arròs, allioli i escamarlans, el porc senglar estofat o la perdiu a la caçadora.
Esmorzar tradicional: la clotxa amb arengada a la brasa, tomàquets i alls fregits.
Paella de l’horta
Cargols saltejats
Cuixot de porc
Baldanes d’arròs o de ceba
Postres: cócs de pomes, cireres o avellanes, coquetes de sagí, carquinyolis i les capsetes (o casquetes) uns pastissets farcits de cabell d’àngel.

RESTAURANT: LA FONTCALDA











A Gandesa, situat prop del santuari i del balneari de la Fontcalda
Ofereix cuina tradicional amb els plats més típics de la zona.


DIA: cap de setmana del 18 i 19 de setembre. Els que us inscriviu digueu la vostra preferència, dissabte o diumenge.

Inscripcions obertes fins el dilluns dia 13.

10 comentaris:

Mireia ha dit...

Diumenge 19 impossible (una de les meves àvies fa 80 anys) i dissabte poc probable (pq he mig quedat amb els companys que vam anar a Anglaterra). Si finalment ho feu el dissabte i puc venir us ho faré saber. El Manel dissabte tampoc pot pq té guàrdia,crec..

Marta ha dit...

Collons, comencem bé

Unknown ha dit...

No gosava però...a mi tampoc no em va massa bé. Em pensava que no hi hauria res i, per evitar anar a escalar que no em convé, m'estava enredant per anar a Alòs amb la famili. De totes formes tot està en fase projecte, però, si, posats a fer ho retrassèssim (sí, del verb retrassar que vé de retrassu, toma nivell C!), doncs lo que deia, que si ho pospossèssim pel següent finde (25-26) a mi m'evitarieu el haver de pendre decissions dràstiques i em faríeu la vida més fàcil.

Na Mariona no podia pujar a Alòs, pel que m'imagino que tampoc aniria al dinar.

Malgrat tot, valguin aquestes ratlles per encoratjar i felicitar a la promotora de la idea, que me sembla estupenda!

Tiet ha dit...

El 18 i el 25 tinc guàrdia. Per mi descartats. I el 19, encara que la Mireia no ho digui, jo tampoc em perdré el 80è aniversari de l'àvia. Si el 26 va bé, i no vull pressionar a ningú (pressionar, de press, premsa en anglès, la premsa, la que pressiona... que divago!) doncs això, que a mi em va bé el 26.

Lluís Pallejà ha dit...

Jo per tal que la pressa de desicions, no es pugui retrasar masa i evitar la presio, als organitzadors de l'acte, podría dir que tan ens fa que tan el 25 com el 26, de fet creiem que no hem rebut invitacio per els 80 de l'avia de ningu, i fa la ostia de temps que no escalem, per el que podriem dir que mejar i beure, posar i treure, i dormir o no dormir, es el que mes o menys teniem ja de per si programat per aquestes dates.

Marta R ha dit...

D'acord, d'acord, canvi de data pel diumenge dia 26. Apa que anem bé, a la primera de canvi i aquí ja comencem a canviar dates!!!

Però tot sigui per la comunitat. Només faltaria que a la primera cita només hi anéssim el David, el Marcel i jo.

Apa doncs, dia 26 a la una, dia 26 a les dues i dia 26 a les tres!

Per cert Lluís, lo d'anar a escalar es pot solucionar organitzant activitats complementàries per a tots els gustos....

LA LLORENS ha dit...

Ei, família!
M'afegeixo a la trobada gastronòmica del dia 26 de setembre a la Fontcalda, i a més, proposo una activitat: VIA VERDA per les vies del tren de Benifallet a la Fontcalda. Fa mil anys (bé, mil anys, no, no siguem exagerats..bé, uns 50 anys, bé, tampoc, cony, uns anys, que em fa gràcia fer la via amb bici). Què us sembla? Tinc l'itinerari exacte:de l'Estació antiga de Benifallet-Fontcalda 10km amb bici i molt planer. També es pot fer a peu, si voleu. Aquí queda, ja direu! Petonada per tots i totes. Em fa gràcia que comencem les trobades!!!

Marta Ricart ha dit...

em sembla estupendo la proposta de la llorens tot i que la familia sotorra ricart no s'hi afegirà.

Dit això, anem tancant el tema dels comensals ja que dilluns intentaré fer la reserva al restaurant.
Si ningú més s'apunta, per ara som:
-Manel i Mireia
-Marta Llorens
-Ester, Lluís i companyia
-Pep i Mariona (i companyia)
-David, Marta i Marcel

De la resta de gent si no confirmen no me'n faig responsable.

Tothom d'acord?

Ernest ha dit...

Com sou,
uns amb preses i els altres amb una tranquil·litat exagerada.
Be doncs, la família fora vila riudomenca ens apuntem els 4.
Marta, em sap greu donar-te més feina, ja que augmenta la teva responsabilitat amb 4 més.

marta ha dit...

oido cocina Ernest